לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 18.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.775 +0.133
אירו 4.0154 +0.172
ליש"ט 4.7032 +0.19
100 יין 2.4413 +0.156
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

שירות COSMED המשודרג יוצא לדרך

החברות צים וכרמל שירותי ספנות מפיחות חיים באוניות המושבתות Carmel Biotop ו- Carmel Ecofresh, שפעלו עד לא מכבר בשירות אגרקסקו, ויציעו פקידה שבועית ישירה בנמלי חיפה-אשדוד-סט-גנואה-נאפולי-חיפה. זאת במסגרת שירות המכולות השבועי COSMED שישודרג ויתן פתרונות משו
14.09.11 / 00:00
שירות COSMED המשודרג יוצא לדרך
14.09.11
שירות COSMED המשודרג יוצא לדרך

נחתם ההסכם בין חברת Cosiarma ובין הסוכנות כרמל שירותי ספנות וחברת הספנות צים בנוגע להפעלה מחודשת של האוניות, שבעבר פעלו ברשות אגרקסקו - האניות CARMEL BIOTOP ו-CARMEL ECOFRESH  , במסגרת שירות המכולות השבועי הישיר והמשודרג COSMED למערב הים התיכון.

למערכת PORT2PORT נודע כי היום בשעות הצהריים אישר דירקטוריון החברה לישראל את ההסכם בשם חברת צים ובכך למעשה יצא לדרך שירות COSMED מחודש, אותו יפעילו במשותף חברת צים ביחד עם סוכנות האניות כרמל שרותי ספנות נציגת COSCO בישראל.

האוניות תחלנה לפעול ב- 10 באוקטובר (בשבוע 41) והן תפקודנה, בפקידה שבועית ישירה, את הנמלים: חיפה - אשדוד - סט - גנואה - נאפולי - חיפה. נציין כי עד לכניסתן של האניות לשירות ימשיך שירות ה- COSMED לפעול במתכונתו הקיימת, כך שלמעשה המעבר לשירות המשודרג צפוי להיות חלק וללא עיכובים.

המבנה הייחודי של האניות, שיקראו מעתה Cala Pira ו- Cala Paradis, מאפשר לטעון בכל אניה 4100 פאלטים של פירות וירקות בבטן האניה, 630 מכולות 20 רגל על גבי הסיפון ולרשות כל אחת מהן 144 פלאגים למכולות קירור. האניות משייטות במהירות של 21 קשר.

בשיחות שקיימה מערכת PORT2PORT עם גורמים רבים בענף נראה כי ניכרת הקלה רבה בקרב יצואנים עם חזרתו של קו שירות מהיר וישיר, עם פקידה שבועית בימים קבועים, המתמחה בשינוע תוצרת חקלאית, כמו גם בשינוע מכולות יבשות.

את האניות תחכור חברת Cosiarma המשתייכת ל- GF Group. חברת Cosiarma נוסדה בשנת 2007 בעקבות ההחלטה שקיבלה חברת האם GF Group למכור את חברת הספנות Costa Container Lines שהייתה בבעלותה לחברת הספנות המבורג סוד.

במסגרת ההסכם בין הצדדים, Cosiaram תיקח על עצמה למלא את המטען הממושטח שבבטן האונייה ואילו השותפות בקו ה-COSMED – חברת צים וכרמל שירותי ספנות (נציגת COSCO בישראל), יקחו על עצמן את הטיפול בשינוע המכולות היבשות והמקוררות.

נציין כי GF Group הינו יבואנית התוצרת החקלאית הגדולה באיטליה ובין הגדולות באירופה והיא מפעילה מספר מסופי קירור לתוצרת חקלאית ברחבי אירופה. הקבוצה הקימה לפני מספר חודשים ובשקעת עתק של כ-25 מיליון יורו את מסוף הקירור המתפרס על פני שטח של כ-15 אלף מ"ר בעיירת הנמל הצרפתית Sète (סת) עבור חברת אגרקסקו כמענה לבעיות תפעוליות מהן סבלה אגרקסקו בנמל מרסיי בעיקר בשל יחסי עבודה רעועים בנמל.

אגרקסקו מצידה התחייבה בחוזה ל-12 שנים לספק כ-200,000 משטחים בשנה, אך קריסת החברה הובילה להשבתת האוניות שפעלו בקו – ובכך נקלעה GF Group למצב בו המסוף הצרפתי בנמל סת על כל 200 העובדים בו נותר כמעט שומם. עקב כך, הובילה מהלך לפיו יחזרו האוניות לפעול מ/אל נמל סת שבצרפת.

כפי שפורסם, אבן הנגף העיקרית הייתה גובה דמי החכירה שביקש הבנק הגרמני שבבעלותו האוניות. היות והבנק מפסיד כסף בכל יום שעובר במצב השבתת האוניות, הוא נאלץ לקצץ משמעותית בגובה דמי החכירה ובכך המיזם יצא אל הפועל.

×