לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 29.03.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.681 +0.574
אירו 3.9791 +0.361
ליש"ט 4.6535 +0.621
100 יין 2.4334 +0.454
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

קוסקו תפקוד ישירות את אשדוד במקום פורט סעיד

נמל אשדוד ייחל לטפל במטעני שטעון ויהיה למעשה נמל הפקידה הישירה היחידי באזור מזרח הים התיכון; קוסקו תפקוד את אשדוד אחת לשבוע, בימי חמישי בבוקר; "הרבה עיניים מסתכלות על הביצועים של נמל אשדוד", אומר סמי ניאגו, מנכ"ל כרמל שרותי ספנות, נציגת קוסקו בישראל
22.02.06 / 00:00

אתמול נתקבלה החלטה מאד משמעותית בחברת קוסקו להתחיל ולפקוד את נמל אשדוד, במסגרת השירות השבועי AMX, על חשבון הפקידה בנמל פורט סעיד ובכך למעשה הופך אשדוד לנמל היחידי שאותו פוקדת קוסקו בפקידה ישירה באזור מזרח הים התיכון.
 
מתוך כך, כבר החל מאמצע חודש מרץ, תדלגנה האניות של קוסקו על פורט סעיד ותפקודנה את נמל אשדוד, אחת לשבוע ביום חמישי בשעות הבוקר המוקדמות. כך מסר אמש סמי ניאגו, מנכ"ל כרמל שרותי ספנות, נציגתה של קוסקו בישראל.
 
ההחלטה של קוסקו מקבלת משמעות מרחיקת לכת עוד יותר לאור ההחלטה לוותר למעשה על השימוש בנמל פורט סעיד כנמל שטעון אזורי ולהסתמך לראשונה על נמל אשדוד כנמל שטעון.
 
"הרבה עיניים מסתכלות על הביצועים של נמל אשדוד", אמר ניאגו. לדבריו, למהלך שקיבלה על עצמה קוסקו יש משמעויות רבות. הראשון, לדבריו, בעצם העובדה שנמל אשדוד מחליף את פורט סעיד כנמל פקידה ישירה במזרח הים התיכון. משמעות נוספת היא שנמל אשדוד יהפוך לנמל שטעון, בתחילה בכמות מוגבלת של מטען, אך במידה והנמל יעמוד בצפיות יגדלו גם כמויות המכולות בשטעון.
 
ניאגו מבטיח עוד חדשות מעניינות במהלך חודש מרץ. אנו מקוים שעם ה- Preformanceשל אשדוד נצליח לשכנע את קוסקו, תוך מספר חודשים, לפקוד את אשדוד גם בהפלגות חזרה בכיוון מזרח ובכך בעצם לאפשר יבוא, בזמני הפלגה טובים, מנמלי איטליה צרפת וספרד".
 
שירות ה- AMX של קוסקו מפעיל 7-8 אניות מכולה חדישות בקיבולות הנעות סביב 3800 TEU. מדובר בשירות המציע זמני הפלגה קצרים ואטרקטיביים בשירות ישיר המקשר את נמלי סין והמזרח הרחוק עם ישראל ומשם לנמלים באיטליה צרפת וספרד. עד לאחרונה פעלו בקו AMXחברת קוסקו בשותפות עם K Line ו- Yang Ming. עתה, השירות הינו שירות בלעדי של קוסקו.
 
קוסקו, שבימים אלו היתה על סף החלטה כיצד לשדרג את הקו החליטה, שמעתה סבב הפקידות יכלול את נמלי קינגדאו, שנגחאי, הונג קונג ושקו במזרח הרחוק ומשם דרך תעלת סואץ, לנמל אשדוד ואחריו לפיראוס, נאפולי, גנואה, ברצלונה, ולנסיה ומשם, דרך תעלת סואץ, בחזרה אל נמלי המזרח הרחוק. כאמור, נמל פורט סעיד הושמט מסבב הפקידה ואילו אל הסבב נוספו נמלי אשדוד, פיראוס וקינגדאו.
 
השירות המשודרג יציע זמני הפלגה אטרקטיביים. כך למשל, ה- Transit Timeמשנגחאי לאשדוד יעמוד על 18-19 ימים בלבד ואילו זמן ההפלגה בין נמלי הונג קונג/שקו לאשדוד יעמוד על 14-15 יום בלבד.
 
 
קשיים תפעוליים בפורט סעיד
 
קוסקו קיבלה את החלטה לאחר שהאניה Empress Dragon אמורה היתה להיכנס לנמל פורט סעיד כבר ביום שבת, אך במקום זאת היא עמדה על עוגן מחוץ לנמל כיומיים וחצי מבלי שהובטח לקוסקו רציף שאליו תוכנס האניה. במקור, האניה אמורה היתה לפקוד את אשדוד אחרי פורט סעיד, אך העיכוב המשמעותי אמור היה להוביל לכך שהאניה תדלג על אשדוד. במקביל ולאור חוסר שביעות הרצון של קוסקו מההתנהלות בפורט סעיד, הונחה ניאגו ולבדוק אפשרויות אלטרנטיביות באשדוד. "באשדוד היה נוח יותר. הוקצה לאניה רציף ו- 2 ידיים למשמרת ג'. זה הוביל לכך שההחלטה לקחה חצי שעה של תיאומים בלבד. ניתנה ההוראה ורב החובל הפליג לאשדוד", אמר ניאגו.
 
שלשום בערב האניה Empress Dragon לנמל אשדוד. מיד עם ההגעה נקשרה האניה לרציף ובפרק זמן קצר ומרשים, עם תפוקות גבוהות שעמדו על 300 פעולות במשמרת, האניה המשיכה ליעדה בשעה 14:00 אתמול. "בקוסקו מחייכים מאוזן לאוזן על ההצלחה", אמר סמי ניאגו, מנכ"ל כרמל.
 
יתרה מכך, כל המטען (450 מכולות) שנועד להיפרק בפורט סעיד כנמל שטעון לנמלי יוון טורקיה ונמלי הים השחור, נפרק באשדוד. 50% ממכולות השטעון יוטענו מישראל וישלחו ליעדים המקוריים ואילו השאר יועברו בחזרה למצרים, על אניות הזנה, להמשך טיפול.

×