לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 04.05.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.723 -0.401
אירו 3.9941 -0.175
ליש"ט 4.6705 -0.152
100 יין 2.4297 +0.88
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

סיטרמן להנהלות נמלי חיפה ואשדוד: אתם פוגעים בכלכלת ישראל

מנכ"ל משרד התחבורה נפגש אתמול עם נציגי הנהלות הנמלים והתריע בפניהם כי אם הנמלים לא יתפקדו כפי שהמשק דורש ההנהלות יוחלפו באנשים שיוכלו לעשות כן. "ההיתר לניהול הנמלים אינו ירושה" אמר סיטרמן. הנהלות הנמלים מפנות בתגובה אצבע מאשימה אל עבר הממשלה
19.04.07 / 00:00

 מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן זימן אליו אתמול את ראשי הנהלות נמלי אשדוד וחיפה בפגישה אשר עניינה היה נושא הצפיפות בנמלים אלו, חוסר יעילות בתפקוד הנמלים והיטלי הצפיפות המאיימים ברקע.
 
בפגישה עם גדעון סיטרמן נכחו גם נציגי התעשיינים בדמותם של שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, וצבי פלדה, יו"ר ועדת תובלה בהתאחדות התעשיינים, ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות הישראלית, יגאל מאור, מנהל התפעול העולמי של חברת צים, אריה רונה, ראש מינהל הספנות ("רספ"ן) במשרד התחבורה, ונציגי הנהלות הנמלים: חיים לינצ'ינסקי, סמנכ"ל התפעול של חברת נמל חיפה, שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, ואלדד וקסמן, סמנכ"ל התפעול של חברת נמל אשדוד. 
 
על פי עדותם של משתתפים בישיבה סיטרמן ציין בפני נציגי הנהלות הנמלים כי "ההיתר לניהול הנמל הוא לא ירושה", וכי אם הנמלים לא יתפקדו כפי שהמשק הישראלי דורש "הם יוחלפו באנשים שיוכלו לשרת את המשק בצורה כלכלית.
 
לדברי המשתתפים בישיבה, ציין סיטרמן כי כיום תפקוד הנמלים מהווה בעיה למשק הישראלי ועלול לחסום את התפתחות המשק לקראת עצמאות כלכלית.
 
לדברי הנוכחים, נציגי הנמלים הציגו תוכניות לעתיד והצהירו כי הם מקווים שביצוע תוכניות אלו אפשר יהיה לבטל את נושא הצפיפות ולתת שירות טוב יותר ומהיר יותר גם למשתמשים וגם לחברות הספנות.
 
נציגי הנמלים ציינו בפני מנכ"ל משרד התחבורה כי השיפור בתפקוד הנמלים לא יתרחש בזמן הקרוב, והוא יקרה רק כתוצאה מהגדלת מצבת כוח האדם בנמלים, רכישת ציוד וארגון פנימי. לדברי נציגי נמלי אשדוד וחיפה, ניתן יהיה להתגבר על הצפיפות בנמלים עוד לפני סיום שנת 2007.
 
יש לציין כי מנכ"ל משרד התחבורה ביקש מנציגי הנמלים לקבל דיווח חודשי על התקדמות הביצוע לגבי כל אותן נקודות שהנהלות הנמלים הבטיחו לעשות. סיטרמן ציין בנוסף כי הוא מקווה שהשקט התעשייתי הקיים בחודש האחרון בנמלים יימשך.
 
נציגי הנהלות הנמלים ציינו בפני מנכ"ל משרד התחבורה כי יש הרבה גורמים שהוזנחו בעבר ואשר גורמים לבעיות הנוכחיות בנמלים כגון נושא רכישת ציוד היקפי עבור נמל אשדוד ופיתוח שטחי העורף בנמל חיפה.
 
לדברי נציגי נמל אשדוד, לאחרונה נרכש ציוד בהיקף גדול והוא אמור להגיע לנמל במחצית שנת 2007 ועד לסוף השנה. כמו כן ציינו נציגי נמל אשדוד כי החל מחודש יוני הקרוב ייקלטו בנמל כמאה עובדים חדשים אשר ישפרו את מצב כוח האדם בנמל.
 
לדברי צבי פלדה, שנכח בישיבה, מנכ"ל משרד התחבורה ציין בפני הנוכחים כי לצערו "אף אחד בממשלה לא ידע את חומרת המצב בנמלים". מר פלדה הוסיף כי בימים אלה נמצאות בנמלי ישראל כ-70 אוניות – כמחציתן
ממתינות מחוץ לנמל וכמחציתן בתפעול ברציפים.
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, ציין כי סיטרמן הדגיש בפני נציגי ההנהלות כי הם פוגעים בתל"ג של מדינת ישראל כתוצאה מהמצב בנמלים וכי אם המצב יימשך כפי שהוא הוא ישקול לבדוק מחדש את הרפורמה בנמלים. צוק ציין כי הוא מקווה שלדיון זה יהיה המשך אקטיבי מצד קברניטי משרד התחבורה והממשלה.
 
תגובות הנמלים
 
מהנהלת נמל חיפה נמסר בתגובה: "נמל חיפה עובד במלוא היכולת בהתאם לאמצעים שעומדים לרשותנו. אם יש למשרד התחבורה טענות כלשהן, ראוי שיפנה אותן כלפי עצמו וכלפי הממשלה אשר בלמו במשך 10 השנים האחרונות את פיתוח הנמל וכל ההחלטות נשארו בגדר תוכניות על הנייר. עקב כך היכולות של נמל חיפה כיום קטנות אל מול כמות המטענים והסחר דרך הים".
 
מחברת נמל אשדוד נמסר: "סוגיית השירות היא תחום מהותי עמו מתמודדת חברת נמל אשדוד. תהליך גיוס עובדים חדשים נמצא בעיצומו וקליטת המחזור הבא צפויה בקיץ, לאחר סיום תוכנית ההכשרה.
 
"גם בתחום יחסי העבודה בנמל הושגו הישגים חשובים, שתכליתם להבטיח יציבות והמשך השירות בנמל. המשך תוכניות הפיתוח, הרכש והתפעול בנמל מותנים בראש ובראשונה ביכולות הפיננסיות של חברת נמל אשדוד. יכולות אלה מושפעות מאוד מגובה דמי השימוש המופקעים שמשלם הנמל בניגוד מוחלט למקובל בעולם.
 
"אי ההכרעה הממשלתית בטיפול בסוגיית דמי השימוש פוגע קשות ביכולת להשקיע בציוד וכוח אדם, וכן בהמשך תהליך הצמיחה של הנמל.
 
"למרות הקושי הזה הנמל נמצא בתהליך מואץ ומוצלח של קליטת אוניות נוסעים וטיפול בקווי מטען נוספים וחדשים כדוגמת חברות הענק ציינה שיפינג, קוסקו, יאנג מינג וקיי ליין ששבו לפעול בנמל אשדוד".
 
 
 
 
 

×