לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 24.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.759 -0.634
אירו 4.0182 -0.238
ליש"ט 4.6734 -0.703
100 יין 2.4271 -0.971
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

לראשונה פקדה אניה של חברת הספנות קוסקו את נמל אשדוד

האוניה Empress Heaven נכנסה אתמול לראשונה לנמל אשדוד במסגרת קו הסחר הימי סובב העולם AMX מהמזרח הרחוק לישראל; שטרק: אנו מצפים ששיתוף הפעולה עם חברת Cosco ימשך ואוניות נוספות של החברה יגיעו לנמל אשדוד
01.11.05 / 00:00

אניה של חברת הספנות Cosco, הנמנית בין  10 חברות הספנות הגדולות בעולם, הגיעה לראשונה לנמל אשדוד.

האוניה Empress Heaven נכנסה אתמול לנמל אשדוד במסגרת קו הסחר הימי סובב העולם AMX מהמזרח הרחוק לישראל. האוניה, בקיבולת 3494 TEU, עברה דרך תעלת סואץ ישירות לנמל אשדוד.
 
שירות ה- AMX של קוסקו מפעיל 7-8 אניות מכולה חדישות בקיבולות הנעות סביב 3800 TEU. מדובר בשירות המציע זמני הפלגה קצרים ואטרקטיביים בשירות ישיר המקשר את נמלי סין והמזרח הרחוק עם ישראל ומשם לנמלים באיטליה צרפת וספרד. השירות מציע פקידה ביום קבוע בנמלי שנגחאי, הונג קונג, שקו, סינגפור, חיפה, נפולי, פוס, ברצלונה וולנסיה.
 
כאמור, זוהי הפעם הראשונה שבה אוניה של חברת Cosco פוקדת את נמל אשדוד. סמי ניאגו, מנכ"ל כרמל שרותי ספנות, נציגתה של קוסקו בישראל, ציין שבקוסקו הוחלט לפקוד את אשדוד לאחר שהוברר שנמל חיפה עמוס כתוצאה מהחגים. לדבריו, במצב הנוכחי האניה Empress Heaven היתה נאלצת להמתין מחוץ לנמל חיפה מעבר לזמן הסביר ולכן, נתקבלה ההחלטה לנסות ולפקוד את אשדוד.
 
בהנהלת נמל אשדוד קיבלו בסיפוק רב את ההחלטה של קוסקו לפקוד את הנמל. מהנהלת חברת הנמל ציינו שזהו המהלך הראשון של חברת קוסקו, במסגרת בחינת  היקף שיתוף הפעולה  עם חברת  נמל אשדוד.
 
איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, ציינה שזהו ביטוי נוסף להרחבת הפעילות העסקית של הנמל, כחלק מהצלחת הרפורמה והמעבר של השוק לפעילות תחרותית, כמו גם  ליכולות המתקדמות של נמל איתן החדש.
 
"הגעתן של חברות כדוגמת קוסקו וצ'יינה שיפינג מבטאת את ההכרה ההולכת וגוברת של חברות ספנות בינלאומיות בנמל אשדוד. אנו מצפים ששיתוף הפעולה עם חברת Cosco ימשך ואוניות נוספות של החברה יגיעו לנמל אשדוד", אמר שטרק.
 
לאחרונה החלה חברת הספנות China shipping, הנמנית על חברות האוניות הגדולות בעולם, לפקוד אחת לשבוע את נמל אשדוד, גם כן במסגרת קו הסחר הימי Amax.

×