לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 19.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.78 +0.132
אירו 4.0364 +0.523
ליש"ט 4.7149 +0.249
100 יין 2.4483 +0.287
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

כרמל נציגת חברת ה-Salvage באשדוד

החברה מייצגת בישראל את TT Salvage, חברת החילוץ וההצלה שנבחרה לחלץ את אניית המטען הכללי ZELEK STAR שנסחפה אל חופי אשדוד לפני כשבוע וחצי. יוני ניאגו: מבצע החילוץ כבר החל ואנשי החברה בודקים מתחת למים את מצב האנייה
07.01.20 / 14:11
האנייה ZELEK STAR שנסחפה אל חופי אשדוד. מבצע החילוץ החל
07.01.20
האנייה ZELEK STAR שנסחפה אל חופי אשדוד. מבצע החילוץ החל

חברת כרמל שירותי ספנות היא החברה שנבחרה לשמש כסוכנת בישראל של חברת TT Salvage, חברת החילוץ וההצלה שנבחרה לחלץ את אניית המטען הכללי Zelek Star שנסחפה אל חופי אשדוד בסערה שפקדה את האזור ב-26 בדצמבר.

 

אניית המטען הטורקית שסיימה לפרוק מלט בנמל אשדוד עמדה על עוגן בודד מחוץ לנמל עת איבדה את העוגן הבודד בשל הגלים הגבוהים והסופות העזות שנשבו במקום. האנייה נסחפה אל החוף וצוות האנייה לא הצליח להימלט מהסיטואציה אליה נקלעה האנייה בעזרת מערכת המנועים. בעת שהאנייה התקרבה לחוף הצוות דומם מנועים על מנת למנוע פגיעה במדחף האנייה.

 

במסגרת מבצע החילוץ שהחל, חברת כרמל שירותי ספנות כאמור נבחרה לשמש כסוכנת של TT Salvage אשר מבצעת את החילוץ, במסגרת תפקידה זו היא דואגת לכל התיאומים המקומיים הנדרשים – בין אם זה מול נמל אשדוד, עיריית אשדוד, חיל הים, המשרד להגנת הסביבה, גורמי מקצוע מקומיים, מקומות לינה לאנשי הצוות של החברה שמגיעים לכאן מכל העולם, ועוד.

 

יוני ניאגו מחברת כרמל ספנות ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי ״למרבה המזל על האנייה אין מטען מה שמקל על מבצע החילוץ כי אין בעלי מטען מעורבים. אנחנו אחראים בכרמל על כל נושא הלינה, אוכל רכב, כמו גם על הצד הטכני, אספקת חלפים עם יש צורך, מציאת ספקים ואנשי מקצוע. כרגע אנשי חברת ההצלה והחילוץ בודקים מתחת למים את מצב האנייה, את מצב הזרמים, הרוחות והזווית בה נמצאת האנייה כדי לבדוק את דרכי החילוץ האפשריות ולגבש תכנית פעולה. לאחר מכן, הם צריכים לתאם את תכנית הפעולה מול כל הגורמים המעורבים ולקבל את האישורים לכך. צריך לזכור שהאנייה נמצאת קרוב לשובר הגלים ולא ברור מה מצב הדלק שעל גבי האנייה״.

 

נזכיר כי חברת כרמל שירותי ספנות שימשה כסוכנת של חברת TT Salvage גם בעת חילוץ האנייה DIANA שנסחפה אל מול חופי קריית ים בינואר 2018.  

 

 

 

×