לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 19.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.783 +0.079
אירו 4.0278 -0.213
ליש"ט 4.7065 -0.178
100 יין 2.4509 +0.106
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

חוסר מזל – אנית קוסקו ניזוקה במהלך הטעינה בנמל אשדוד

אתמול לפנות בוקר רשם נמל אשדוד הסטוריה קטנה – חברת הספנות הסינית Cosco פקדה לראשונה את הנמל. ההחלטה לפקוד, לראשונה, את הנמל גרמה לסיפוק אצל הנהלת נמל אשדוד, אך חוסר מזל בטעינת המכולה האחרונה מסיפון האניה Empress Heaven למכסה הספנה של האניה ולעיכובה לצורך
02.11.05 / 00:00

אתמול לפנות בוקר רשם נמל אשדוד הסטוריה קטנה – חברת הספנות הסינית Cosco פקדה לראשונה את הנמל. ההחלטה לפקוד, לראשונה, את הנמל גרמה לסיפוק אצל הנהלת נמל אשדוד, אך חוסר מזל בטעינת המכולה האחרונה מסיפון האניה Empress Heaven למכסה הספנה של האניה ולעיכובה לצורך תיקונים
 
את ההחלטה לפקוד דוקא את אשדוד ולפסוח על חיפה קיבלה הנהלת קוסקו, לאחר שהוברר שנמל חיפה עמוס כתוצאה מהחגיםוהאניה Empress Heaven היתה נאלצת להמתין מחוץ לנמל חיפה מעבר לזמן הסביר.
 
על כן, ה- Empress Heaven עברה דרך תעלת סואץ ישירות לנמל אשדוד ונקשרה לרציף 23 אתמול לפנות בוקר. קצב הטיפול לו זכתה האניה היה מהיר. לאניה צוותו 2 "ידיים" של משמרת הלילה ואח"כ 2 "ידיים" של משמרת הבוקר וקצב הפריקה והטעינה היה סביר בהחלט, כך על פי נציגי כרמל ספנות, נציגת קוסקו בישראל ולדברי הנהלת הנמל.
 
אתמול, סמוך לשעה 14:00, הניח מפעיל המנוף את המכולה האחרונה על סיפון האניה, אך כאן שיחק חוסר המזל תפקיד מכריע. לרוע המזל, אחד הפינים שתפסו את המכולה לא השתחרר וכשהניף המפעיל את הספראדר, הוא גרר אחריו את המכולות שהיו קשורות אחת לשניה ולמכסה הספנה (Hatch Cover). פעולת ההנפה גרמה למכסה הספנה לזוז ממקומו ונגרם נזק.  המכולות שהיו על הסיפון נפרקו ומיד הוזעקו צוות של שמאים, אנשי ביטוח וצוותי תיקונים. 
 
"הנמל לקח על עצמו את האחריות, בצורה מהירה וללא עיכובים. במקביל, החלו עבודות התיקון הצפויות להסתיים לקראת הערב. אח"כ תבדוק חברת הסיווג את התיקון ואת כשירותה של האניה", הגיב על הארוע סמי ניאגו, מנכ"ל כרמל שרותי ספנות, נציגת קוסקו בישראל.
 
"זהו ארוע לא נעים. הביצוע של הנמל ורמת השירות היו מעבר למה שציפינו. אלמלא התקלה, אפשר היה להגדיר את הנסיון לפקוד את אשדוד כנסיון מוצלח. אם בהנהלת קוסקו לא יכעסו יותר מדי על עיכוב של יום וחצי, נמל אשדוד יהיה אופציה נוספת לפקידה בישראל", סיכם ניאגו.
 
הנהלת חברת נמל אשדוד התייחסה לארוע :"פעולת טעינת האנייה של Cosco התנהלה באופן יעיל ומהיר ביותר, כחלק מהמגמה של חברת נמל אשדוד להעניק את השירות הטוב ביותר ללקוחותיה. לצערנו, בשינוע המכולה האחרונה חלה תקלה נקודתית ובה נפגע מכסה המחסן. האוניה תפליג לדרכה עם סיום התיקונים".
 
האוניה Empress Heaven, בקיבולת 3494 TEU, פועלת במסגרת שירות ה- AMX של קוסקו. מדובר בשירות המציע זמני הפלגה קצרים ואטרקטיביים בשירות ישיר המקשר את נמלי סין והמזרח הרחוק עם ישראל ומשם לנמלים באיטליה צרפת וספרד. השירות מציע פקידה ביום קבוע בנמלי שנגחאי, הונג קונג, שקו, סינגפור, חיפה, נפולי, פוס, ברצלונה וולנסיה.

במידה ולא יהיו עיכובים של הרגע האחרון, מקווים בחברת כרמל ספנות שהאניה תצא לדרכה כבר הערב.

×