לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 19.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.783 +0.079
אירו 4.0278 -0.213
ליש"ט 4.7065 -0.178
100 יין 2.4509 +0.106
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

הושגה פריצת דרך בפיזור שעות העבודה בנמל אשדוד

לאחר סבב פגישות בין ועדת נמלים ותובלה באיגוד לשכות המסחר והנהלת נמל אשדוד הוחלט כי נמל אשדוד יקדים פתיחת שעריו לשעה 05:00 וכי חברות הספנות תאפשרנה לפרוק מכולות ריקות לאחר השעה 17:00
14.12.08 / 00:00

לאחר סבב פגישות בין ועדת נמלים ותובלה באיגוד לשכות המסחר והנהלת נמל אשדוד הוחלט כי נמל אשדוד יקדים פתיחת שעריו לשעה 05:00 וכי חברות הספנות תאפשרנה לפרוק מכולות ריקות לאחר השעה 17:00
 
ועדת נמלים ותובלה באיגוד לשכות המסחר קיימה ביום חמישי האחרון (11 בדצמבר) ישיבה מסכמת לאחר סדרת מפגשים בנושא האמצעים לפיזור שעות העבודה בנמל אשדוד. בפגישה נכחו יו"ר הוועדה, עמיעד ליפשיץ, אלדד וקסמן, סמנכ"ל תפעול נמל אשדוד, יהודה נניקאשווילי, מנהל מחלקת מכולות בנמל, מנהלי לוגיסטיקה של מספר חברות ספנות (צים, MSC, מארסק, כרמל ספנות ואלאלוף), נציגי המסופים העורפיים ונציגי מועצת המובילים.
 
אלדד וקסמן, סמנכ"ל תפעול נמל אשדוד, הודיע כי בעוד כשבועיים יקדים הנמל את פתיחת שעריו לשעה 5 בבוקר (במקום 06:30 כיום), עובדה שתאפשר למשאיות רבות להקדים את שעת ההעמסה, ובכך יפחיתו את עומס התנועה בנסיעה מאשדוד לגוש דן ותוכלנה להגיע למפעלים בשעות הבוקר המוקדמות.
 
לדברי עמיעד ליפשיץ, יו"ר הוועדה, "הדבר יתרום רבות לפיזור הפעילות בנמל ולהורדת הלחץ הכבד של שעות הבוקר, וימנע נזקים כספיים ותפעוליים כבדים למובילים וללקוחות. מטרתנו היא לפזר את הפעילות בנמל אשדוד לכל אורך שעות היממה. על מנת להשיג מטרה זו על היבואנים והיצואנים לשתף פעולה עם גורמי הלוגיסטיקה השונים (נמל, מובילים, מסופים) ולהעמיס ולפרוק מכולות גם בשעות הערב והלילה."
 
בתוך כך, נציגי חברות הספנות הודיעו כי יסייעו למובילים שיתאמו עימם מראש ושיגיעו למסופי המכולות הריקות לאחר השעה 17:00 לפרוק את המכולות הריקות. זאת בניגוד למצב כיום בו המובילים ממתינים לפריקת המכולות הריקות עד לבוקר שלמחרת ובכך מגבירים את הלחץ הכבד שקיים גם כך בפעילות הבוקר.
 
וקסמן הציג בפני הנוכחים את תוכנית "נמל ללא ניירת". הוא ציין כי השער החדש והמשוכלל בנמל אשדוד בעל 34 הנתיבים יופעל כפיילוט בחודש מאי השנה והצפי הוא כי יחל לפעול בהיקף מלא לקראת סוף 2009. המסוף יהיה מחובר אונליין למערכת ה-TOS, וכל ההליכים יבוצעו באמצעות מסרים אלקטרוניים ותאום מראש.
 
בפגישה הוצגה גם תוכנית משרד התחבורה לייקר את אגרות הנמל לכל מכולה שתוצא או תוכנס לנמל בין השעות 06:00 בבוקר ל-18:00 בערב ב-30 שקל, ולהוזיל את האגרה למכולות שתוכנסנה או תוצאנה לנמל בין השעות 18:00 בערב ל-06:00 בבוקר שלמחרת ב-80 שקל - כל זאת במגמה לפזר את הפעילות בנמל ולעודד פעילות בשעות ה"מתות".

 

×