לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 29.03.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.681 +0.574
אירו 3.9791 +0.361
ליש"ט 4.6535 +0.621
100 יין 2.4334 +0.454
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

דחיית הטלת היטל צפיפות למכולות בנמל עקבה

חברת הספנות מארסק הודיעה על דחיית הכוונה להטיל היטל צפיפות על מכולות בנמל עקבה. ייתכן וחברות ספנות נוספות יחזרו בהן מההחלטה להטיל היטלי צפיפות בנמל
12.08.09 / 00:00

חברת הספנות מארסק הודיעה על דחיית הכוונה להטיל היטל צפיפות על מכולות בנמל עקבה. ייתכן וחברות ספנות נוספות יחזרו בהן מההחלטה להטיל היטלי צפיפות בנמל
 
חברת הספנות מארסק הודיעה על דחיית הכוונה להטיל היטל צפיפות על מכולות בנמל עקבה. הודעת החברה התקבלה לאחר מחאת הנהלת מסוף המכולות בעקבה על כוונת חברות הספנות הפוקדות את הנמל להטיל היטל צפיפות על מכולות המיועדות לנמל וזאת החל מה-15 באוגוסט.
 
ראש לשכת סוכני הספנות בירדן, רדין קעואר, מסר כי בעקבות החלטת חברת מארסק הוא מעריך כי חברות ספנות נוספות כגון MSC וחברת K Line יחזרו בהן מההחלטה וידחו את יישומה למועד אחר.
 
במסיבת עיתונאים שערך קעואר ברבת עמון נמסר כי חברת מארסק החליטה לדחות את מועד הטלת היטל הצפיפות לפחות למחצית חודש ספטמבר ולחשבו לפי מועד טעינת האונייה ולא לפי מועד הגעתה לנמל.
 
קעואר מסר עוד כי חברות ספנות נוספות בוחנות בימים אלה את מצב הצפיפות במסוף המכולות בעקבה ויש סיכוי טוב שהן יצטרפו להחלטה.
 
במקביל, עשר חברות ספנות הודיעו אתמול כי החל ממחצית החודש הנוכחי יטילו את היטל הצפיפות כמתוכנן וביניהן: צ'יינה שיפינג, אוורגרין, קוסקו, APL, האפאג לויד, נוראסיה, CMA CGM ועוד.
 
היטל הצפיפות על מכולות המיועדות לנמל עקבה צפוי להיות בהיקף של 250 דולר למכולה 20 רגל ו-500 דולר למכולה 40 רגל. ההחלטה התקבלה לאחר עיכובים ואיחורים בטעינה ופריקה של מכולות בנמל אשר הביאו לשיבוש מועדי הפלגת אוניות. משרד התובלה של ירדן, סוכני הספנות וחברת הניהול של מסוף המכולות בעקבה נזעקו  ללחוץ על חברות הספנות לשנות את החלטתן מחשש שהדבר יפגע בפעילות מסוף המכולות בעקבה.
 

 

×