לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 19.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.78 +0.132
אירו 4.0364 +0.523
ליש"ט 4.7149 +0.249
100 יין 2.4483 +0.287
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

קוסקו מדלגת על אשדוד

חברת הספנות קוסקו, קיבלה ביום שישי החלטה לא פשוטה מבחינת הסחר הישראלי: האניה River Elegance תדלג על נמל אשדוד. זאת למרות מאמצי השכנוע הרבים של כרמל שרותי ספנות, הנציגה בישראל, לשינוי ההחלטה. הנמל בתגובה: אנו מחוייבים לעבוד לפי התור התפעולי
30.07.06 / 00:00

חברת הספנות קוסקו, קיבלה ביום שישי החלטה לא פשוטה מבחינת הסחר הישראלי: האניה River Elegance תדלג על נמל אשדוד. זאת למרות מאמצי השכנוע הרבים של כרמל שרותי ספנות, הנציגה בישראל, לשינוי ההחלטה. הנמל בתגובה: אנו מחוייבים לעבוד לפי התור התפעולי
 
ביום שישי האחרון, לאחר שבמהלך כל השבוע שעבר נאבקה חברת כרמל שרותי ספנות לוודא שכשתגיע האניה River Eleganceלנמל אשדוד, היא תיכנס לרציפי הנמל מיידית או בעיכוב סביר, קיבלה חברת קוסקו החלטה לדלג על נמל אשדוד בסבב הנוכחי. ההחלטה של קוסקו באה לאחר שהתברר שהאניה תיאלץ להמתין, על עוגן, 4-5 ימים מעל המתוכנן, מצב שהוא לא סביר מבחינתה. יחד עם זאת, האניה תשוב ותפקוד את אשדוד בדרכה חזרה לנמלי המזרח ב- 9 וב- 10 לאוגוסט, לאחר שהיא כבר סיימה את סבב הפקידות בנמלי מערב הים התיכון.
 
"מיום שני שעבר השקענו מאמצים עילאיים לוודא שהאניה תיכנס מיידית לנמל. ביום חמישי או שישי נודע שהמצב עגום ולאור כך הוחלט בקוסקו לדלג על הפקידה באשדוד, כי יש לאניה התחיבויות לחלונות כניסה לנמלים אחרים בהמשך המסלול", אמר סמי ניאגו, מנכ"ל כרמל שרותי ספנות, נציגת קוסקו בישראל.
 
ניאגו לא הסתיר את אכזבתו מההחלטה: "ניסינו קשות לשכנע אותם להגיע לחיפה, אך המצב הלא פשוט בצפון מונע מהם להחליט אחרת". הוא הסביר שיש כאן למעשה מכלול של מספר גורמים שמביאים לתוצאה המאד לא רצוייה מבחינתו. הברור מכולם הוא שהנמל סובל מצפיפות רבה – שכן מרבית האניות שנועדו לפרוק בחיפה עושות כיום את דרכן ישירות לאשדוד. אך מעבר לכך, ברציף 23 העובדים, מהסיבות שלהם, עובדים בתפוקות נמוכות ולזה מתווספת העובדה שאחד המנופים ברציף הושבת לפני ימים אחדים וכרגע אין בנמצא חלקי חילוף.
 
ניאגו הוסיף וציין שתמוהה העובדה שלמרות שנמלי ישראל מצויים במצב חירום, נוכח הלחימה בצפון, בוחרים בנמל אשדוד להמשיך במסורת וכלל לא לעבוד עם כניסת השבת ועד צאתה.
 
בדיוק לפני שנה, באוגוסט 2005, חזרה קוסקו לפקוד את ישראל בפקידה ישירה, בקו המקשר את נמלי סין והמזרח רחוק עם ישראל ומשם לנמלי מערב ים תיכון. זו היתה ללא ספק הבעת אמון בסחר הישראלי, שרק התחזקה לאחר שבפברואר השנה החליטה קוסקו להוסיף לקו זה את הפקידה הישירה בנמל אשדוד, על חשבון הפקידה בפורט סעיד. אלא שהמציאות של השבועות האחרונים כתוצאה מהלוחמה בצפון מאלצת את חברות הספנות לקבל החלטות לא פשוטות המשפיעות ישירות על ציבור המשתמשים בישראל.
 
 
להלן תגובת חברת נמל אשדוד:

חברת נמל אשדוד פועלת באופן שוטף על מנת לתת מענה לפעילות הרחבה, עקב המצב הביטחוני. ועדי העובדים ועובדי הנמל התגייסו כאחד על מנת לתת מענה לפעילות השיא בנמל. הנהלת החברה עורכת מדי יום מספר פגישות על מנת להתעדכן בפעילות המתרחשת ואף מפעילה קו פתוח עבור יבואנים ויצואנים המעוניינים לקבל מידע, לגבי הפעילות בנמל.  יש לציין כי  אנו מחויבים לעבוד על פי כללי התור התפעולי ועל פיו נכנסות האוניות לעבודה תפעולית.

×