מבצע החילוץ של האנייה דיאנה הסתיים הבוקר בהצלחה

מבצע החילוץ של האנייה דיאנה הסתיים הבוקר בהצלחה

במהלך מבצע החילוץ, שארך למעלה משבועיים, נפרקו 6,000 טון ברזל ממטען האנייה בלב ים על מנת להוריד ממשקלה. כעת נבדקת האנייה על ידי צוללנים וממתינה להיכנס לנמל מספנות לסיום פריקת מטענה
06.02.18 / 15:14
האנייה דיאנה מול חופי קריית ים צילום: המשרד להגנת הסביבה
06.02.18
האנייה דיאנה מול חופי קריית ים צילום: המשרד להגנת הסביבה

האנייה דיאנה, אשר במהלך סופה שהתרחשה לפני כשבועיים, נסחפה אל מול חופי קריית ים, חולצה היום בהצלחה לאחר מבצע חילוץ ארוך שנמשך למעלה משבועיים.

 

מחברת כרמל ספנות, אשר שימשה כסוכנת האנייה של חברת החילוץ שפעלה לחילוץ האנייה, נמסר כי פעולת החילוץ כללה פעולה הנדסית מורכבת וכי מבצע החילוץ הסתיים בהצלחה. ״האנייה נמצאת כעת על עוגן במפרץ חיפה. אחרי שיעשו את כל הבדיקות הנדרשות היא תיכנס לנמל מספנות על מנת לסיים את הליך הפריקה שלה״.

 

מוטי ניאגו מחברת כרמל ספנות אשר שימשה כסוכנת של חברת ההנצלה האמריקאית TNT SALVAGE, ומאז האירוע אף משמשת כנציגת בעלי האנייה בישראל - פיטר דולה מגרמניה, ציין כי מזג האוויר השפיע על מאמצי החילוץ. ״מבצע החילוץ התארך. הארכיטקט הימי של חברת ההנצלה החליט לאחר שביצע מדידות וחישובים כי יש לפרוק כ-6000 טון ברזל ממטען האנייה על מנת להקל על חילוצה מהחול. הפריקה נעשתה בלב ים באמצעות מנופי האנייה לדוברות שהגיעו לשם כך מחו״ל. עם סיום הפריקה, לפני יומיים, החל מבצע החילוץ שהתבצע בקצב איטי על פי הגאות והשפל והסתייע בשלוש גוררות חזקות שהגיעו לשם כך מחו״ל. החילוץ הסתיים היום בשעה תשע בבוקר, וכעת האנייה עומדת על עוגן במפרץ חיפה ונבדקת על ידי צוללנים שבודקים את תחתית האנייה״.

 

ניאגו ציין כי האנייה, שהגיעה לחיפה בדרכה מצרפת, היתה אמורה לפרוק 9,000 טון מטען ברזל במספנות ישראל ולאחר מכן להמשיך במסעה לכיוון טורקיה.

 

 

 

© כל הזכויות שמורות לפורט 2 פורט ישראל בע"מ
×