לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 16.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.77 +1.453
אירו 4.0085 +1.179
ליש"ט 4.6943 +1.12
100 יין 2.4375 +0.957
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

ממתינים לדוח מעבדה

יחלפו עוד מספר חודשים עד שבמחלק הונאות במרחב חוף של המשטרה תתקבל חוות הדעת המקצועית בנוגע לזיוף תעודות המסירה שהביאו לגניבת המכולות של קוסקו ממסוף אמקו ים בחיפה
21.10.12 / 00:00
ממתינים לדוח מעבדה
21.10.12
ממתינים לדוח מעבדה

במחלק הונאה של מרחב חוף ממתינים לחוות דעת של מעבדות המטה הארצי של המשטרה, בכדי לדעת האם בידם די ראיות איתן ניתן לגשת לפרקליטות המחוז עם המלצה על הגשת כתב אישום במעורבים בזיוף תעודות המסירה המזויפות, שבעזרתן נגנבו המכולות של חברת הספנות קוסקו ממסוף אמקו ים בחיפה.

היום (א') אמר ל"PORT2PORT" ראש מחלק הונאות רפ"ק אהרון גלאור: "אני מקווה שבתוך תקופה של כשלושה חודשים נקבל את חוות הדעת מהמעבדות. צריך להבין שמדובר במעבדות בהן יש כוח אדם מועט יחסית, והן משרתות את כל יחידות המשטרה בארץ. לצערי, מדובר בדברים שלוקחים חודשים".

לשאלה מדוע במחלק ההונאות לא בודקים מכולות שאותרו במקומות מסוימים בארץ אמר גלאור: "אין לי אפשרויות לזהות מכולות. אני גם לא מכיר אותן. מי שמבין יותר טוב בזה, אלה אנשים שזה העיסוק שלהם. אני יודע שהם ציינו שלאחרונה גילו מכולות בכל מיני מקומות בארץ, בעכו וגם בירכא. בגיבוי שלנו, תוך כדי תיאום עם התחנה המקומית, הם צריכים לגשת למקום. במידה ויש זיהוי ודאי, ניגשים לשופט, שמחליט אם יש להשאיר את המכולה בידי המחזיק, או שהיא מוחזרת לטוען.

האם אתם פועלים רק במישור של זיוף תעודות המסירה, או מבצעים גם פעולות לאיתור המכולות?

"אנו מתמקדים בחקירת הזיוף. את פעולות האיתור מבצעות יחידות שטח. בכל המקרים בהם נמצאו מכולות, נטען על ידי אלו שמחזיקים בהן, שהם קנו את המכולות בתום לב. כמובן שבמקביל נעשות פעולות חקירה, בכדי לנסות ולהבין איך הגיעה המכולה לאן שהגיעה".

עד כה, לאחר כמעט עשרה חודשים של חקירה, אותרו רק שמונה מכולות מתוך סך של 29 מכולות של קוסקו שנגנבו מהמסוף.

לטענת מוטי ניאגו, מנכ"ל כרמל שירותי ספנות בע"מ, הסוכן בארץ של חברת קוסקו, כל שמונה המכולות שאותרו עד כה, נמצאו רק בזכות מאמצים עצמיים שנקטו עובדי החברה.

 

×