לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 20.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.783 +0.079
אירו 4.0278 -0.213
ליש"ט 4.7065 -0.178
100 יין 2.4509 +0.106
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

חנ"י: הסתיימה העבודה על פרויקט מסוף הכרמל

העבודה על הפרויקט החלה בחודש אוגוסט 2005 והסתיימה בחודש מאי האחרון בעלות של כמיליארד שקל. יו"ר חנ"י יפתח רון טל: "זהו יום חג". שלמה ברימן, מנכ"ל חנ"י: "המסוף יוכל לפעול במשך מאה השנים הבאות". מנדי זלצמן: המסוף יחל לפעול בספטמבר 2010
23.06.09 / 00:00

העבודה על הפרויקט החלה בחודש אוגוסט 2005 והסתיימה בחודש מאי האחרון בעלות של כמיליארד שקל. יו"ר חנ"י יפתח רון טל: "זהו יום חג". שלמה ברימן, מנכ"ל חנ"י: "המסוף יוכל לפעול במשך מאה השנים הבאות". מנדי זלצמן: המסוף יחל לפעול בספטמבר 2010
 
חברת נמלי ישראל הודיעה היום על סיומו של אחד מפרויקטי התשתית הגדולים במשק - הקמת מסוף הכרמל בנמל חיפה- מסוף מכולות החדיש והמתקדם שהוקם בהשקעה כוללת של כמיליארד שקל. העבודה על מסוף הכרמל החלה בחודש אוגוסט 2005 והסתיימה במאי האחרון. מחנ"י נמסר כי מסוף הכרמל הועבר החודש לתפעול חברת נמל חיפה.
 
במסיבת עיתונאים שנערכה במסוף הכרמל בהשתתפות יפתח רון-טל, יו"ר חנ"י, שלמה ברימן, מנכ"ל חנ"י, ומנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, ציינו השלושה כי סיום פרויקט התשתית – אחד מהגדולים במשק – הינו יום חג של ממש.
 
יפתח רון-טל, יו"ר חברת נמלי ישראל, ציין כי "זהו יום חג, מדובר באחד מפרוקיטי התשתית הגדולים של המשק". לדבריו, הקמת המסוף נועדה להעמיד תשתית נמלית מתקדמת לשירות היצואנים והיבואנים ולתועלת המשק הישראלי. רון-טל הוסיף כי עם הפעלת מסוף הכרמל, הוא ירחיב ויחזק את פעילות נמל חיפה בסחר האזורי ובתחרות מול נמלים אחרים באזורנו.
 
רון-טל הוסיף כי נמל חיפה מהווה מנוף כלכלי מרכזי למטרופולין חיפה והצפון והגברת פעילותו תאיץ את הפעילות הכלכלית באזור. "חברת נמלי ישראל תמשיך להשקיע את הכנסותיה בפיתוח נמלי הים, עבור היצואנים, היבואנים והספנות ולמען רווחת הציבור".
 
רון-טל התייחס לשאלה על הפרטת נמלי ישראל ואמר כי ההפרטה יוצאת לדרך וכי מדובר בהחלטת ממשלה, ויש לפעול לפיה. רון טל הדגיש כי גם בימים אלו חייבת ממשלת ישראל להמשיך ולהשקיע בפיתוח תשתיות במשק, שכן זהו הקטר המשמעותי שיביא לצמיחה במשק.  
 
רון טל אף התייחס לפעילותה של חברת מספנות ישראל ואמר כי לפי דעתו פעילות מספנות ישראל אינה מפריעה לפעילות חברת נמל, אלא להיפך - אף עוזרת לו ומחזקת את מעמדו.

 

שלמה ברימן, מנכ"ל חברת נמלי ישראל, אמר כי הפרויקט עמד בלוח הזמנים המקורי ובתקציב שהוגדר, נבנה בסטנדרטים בינלאומיים ובהתאמה לאוניות גדולות מסוג סופר פוסט פנמאקס. 


לדבריו, מסוף הכרמל נועד להרחיב את התשתיות בנמל חיפה ויגדיל את קיבולת חברת נמל חיפה במעל לחצי מיליון מכולות בשנה תוך שיפור משמעותי ברמת השירות. המסוף המשוכלל ייצר תנאי עבודה אופטימלים לעובדי הנמל ויאפשר את העלאת התפוקות ואת התייעלות מערכת הנמלים בישראל. "התשתית הנמלית הנוספת ומיצוייה התפעולי ע"י חברת הנמל, יאפשרו קיצור זמן המתנת האוניות ובכך את הוזלת עלות ההובלה הימית , עלות המתייקרת ככל שהאוניות ממתינות יותר ומועמסת על מחירי המוצרים לצרכן בסופו של דבר". ברימן הוסיף כי בהקמת המסוף הועסקו חברות ישראליות רבות והקמתו סיפקה תעסוקה למאות עובדים ישראלים.
 
ברימן הוסיף כי הסטנדרטים הגבוהים של המסוף מובילים לכך ש"מסוף הכרמל יוכל לפעול במשך מאה השנים הבאות – ולא לעשר השנים הבאות".
 
מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת חיפה, ציין אף הוא לשבח את העבודה המצוינת והמקצועית שנעשתה על ידי חברת נמלי ישראל וציין כי התשתית תשמש את נמל חיפה ותעזור לו למקם את עצמו כאחד הנמלים החשובים ביותר במזרח התיכון.
 
זלצמן אף התייחס לפעילותם של שתי חברות ענק בתחום הספנות: חברת מארסק וחברת קוסקו אשר פועלות בפורט סעיד ובפיראוס בהתאמה וציין כי הדבר יציב אתגרים מוחשיים אל מול חברות ענק בתחום זה.
 
לשאלת מערכת Port2port מדוע המנופים אשר אמורים להיות מוצבים ופועלים במסוף הכרמל אינם נמצאים עדיין במקומם השיב זלצמן כי הדבר "נמצא בבדיקה", וכי אכן עולה השאלה מדוע פרויקט תשתית שעלה למשק הישראלי כמיליארד שקל אינו מנוצל. זלצמן ציין כי המנופים שיפעלו במסוף הכרמל יירכשו מחברת קוקס הגרמנית והם יגיעו ויוצבו בנמל החל מחודש יוני 2010 ועד יוני 2011. זלצמן העריך כי מסוף הכרמל יוכל להתחיל ולפעול בחודש ספטמבר – אוקטובר 2010 – כלומר, בעוד 15 חודשים מהיום.
 
מסוף הכרמל יאפשר לחברת נמל חיפה קיבולת נוספת ויכולת שינוע של מעל לחצי מיליון מכולות בשנה, וכיום, עם העברתו לרשות חברת נמל חיפה הוא משמש כמקום אחסון מכולות ומקל במעט על העומס הידוע של עורף הנמל.
 
זלצמן ניצל את ההזדמנות והתייחס לכוונתה של עיריית חיפה להפוך את הרציף המערבי לאזור תיירותי וציין כי כל עוד אין תשתיות חלופיות עבור פעילות הנמל עדיף שלא לפגוע בפעילות הנמל המשמש לכלכלת מרבית מתושבי הצפון. זלצמן ציין כי הוא "מצטער על כל פסטיבל שעשה" לטובת אזרחי חיפה ברציף המערבי במהלך הקדנציה הקודמת של כמנכ"ל חברת נמל חיפה, שכן "הדבר גרם לרעיונות מגלומניים על השתלטות על שטחי הנמל" בקרב נבחרי העיר, לדבריו.
 
מחברת נמלי ישראל נמסר כי מסוף הכרמל יצויד בשישה מנופי גשר (SPP) לפריקה ולטעינה של המכולות ו-15 עגורני שער (RMG) המיועדים לטיפול במכולות בשטחי האחסון.
 
מסוף הכרמל הוא מסוף מכולות מודרני משולב עם רציף חדש באורך של 700 מטר בעל עומק מים של 15.5 מטר. וכן רציף נוסף באורך של 250 מטר. המסוף, המשתרע על שטח של כ-290 דונם, נבנה בהתאמה לאוניות מכולה גדולות מסוג סופר-פוסט-פנמאקס המשנעות עד 8,000 TEU.
 
המסוף כולל בנוסף מתחם מודרני לחומרים מסוכנים ומתחם למכולות קירור. במסגרת הפרויקט הוקמו שטחי תפעול ואחסון נרחבים הכוללים מבני תפעול, תקשורת, תחנות מיתוג והשנאה ועוד. למסוף יכולת אחסון של כ-20,000 מכולות בתנאי ניצול יעיל של השטח - עד לגובה אחסון של 5 מכולות מלאות.

 

×