לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 29.03.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.681 +0.574
אירו 3.9791 +0.361
ליש"ט 4.6535 +0.621
100 יין 2.4334 +0.454
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

היסטוריה בנמל אשדוד: אניית ענק בקיבולת 10200 TEU

מדובר ב-Cosco Oceania שהגיעה במסגרת שירות MD1. יצחק בלומנטל, מנכ"ל נמל אשדוד: אנחנו נערכים לתחרות עם הנמל החדש. סמי ניאגו, מנכ"ל כרמל ספנות: כשנמל אשדוד רוצה – הוא יכול
08.05.16 / 10:52
אוניית הענק בנמל אשדוד. צילום: פבל טולצ'ינסקי
08.05.16
אוניית הענק בנמל אשדוד. צילום: פבל טולצ'ינסקי
סמי ניאגו, מנכ"ל כרמל ספנות. "גידול משמעותי בפעילות"
08.05.16
סמי ניאגו, מנכ"ל כרמל ספנות. "גידול משמעותי בפעילות"
יצחק בלומנטל. נמל אשדוד נענה לאתגר. צילום: מאיר אזולאי
08.05.16
יצחק בלומנטל. נמל אשדוד נענה לאתגר. צילום: מאיר אזולאי

אניית המכולות הגדולה ביותר שפקדה אי פעם את נמל אשדוד, האנייה Cosco Oceania בקיבולת 10,200 TEU, פקדה אתמול (שבת) במשמרת ג׳ את הנמל. מדובר באנייה באורך של 350 מטר ובמשקל כולל של 115 אלף טון אשר תשהה באשדוד כ-32 שעות ולאחר מכן תמשיך לנמל פיראוס.

 

האנייה הגיעה לאשדוד במסגרת השירות המשודרג MD1 הפועל באמצעות הברית CKYHE אליו משתייכות Cosco, K-Line, Yang Ming, Hanjin, Evergreen

 

מעתה בכל שבת במשמרת ג׳ תפקוד את נמל אשדוד אנייה בסדר גודל דומה במסגרת שירות MD1, המקשר את נמלי המזרח הרחוק לים התיכון בשירות ישיר באמצעות 15 אניות מכולה הפועלות בקו. השירות מתחיל בחוף המערבי של ארה"ב, עובר דרך נמלי המזרח הרחוק בהם נמלי סין, סינגפור והונג קונג. משם ממשיך השירות לנמל פורט סעיד דרך תעלת סואץ ומגיע לנמל אשדוד כל יום שבת בלילה. השירות ממשיך לנמל פיראוס, גנואה ומשם בחזרה לנמלי המזרח.  

 

סמי ניאגו, מנכ"ל כרמל שירותי ספנות, המייצגת את Cosco בישראל, מסר בשיחה עם PORT2PORT, כי האנייה נקשרה בנמל אשדוד "כמו שעון שווייצרי". מר ניאגו ציין כי נמל אשדוד נערך בהתאם וכי בלילה בוצעה עבודה יפה מאד של 1,200 פעולות עם חמש ידיים. "נמל אשדוד הוכיח לנו שכאשר הוא רוצה הוא יכול, והוא מסוגל לעמוד ברמה של הנמלים הטובים באירופה".

 

מר ניאגו הוסיף כי לאחרונה קיים גידול משמעותי בפעילות של Cosco בישראל – בייחוד עם השקת קו MD1 ועם הקו החדש לים האדריאטי. לדבריו, מורגש גם גידול משמעותי בתחום ההובלה של מטען מקורר. "דיברנו עם הנהלת Cosco לאחר שגילינו כי נעשתה רכישה גדולה של מכולות קירור וביקשנו מהם להקצות לנו כמות גדולה של מכולות בהובלה בקירור. הבקשה נענתה ואני שמח לבשר כי אנחנו עומדים בהתחייבויות שלנו".

 

מנמל אשדוד נמסר כי עם עגינתה של האנייה Cosco Oceania  החלה פריקה מהירה עם עבודה של 6 מנופי גשר. קצב העבודה המוערך הינו 100 מכולות בממוצע לשעת אנייה, ובשעות השיא אף יעלה על 150 מכולות לשעת אנייה. האנייה תפרוק ותטען למעלה מ-3,000 מכולות במהלך שהותה בנמל.

 

מנכ"ל נמל אשדוד, יצחק בלומנטל ציין כי "אניית הענק שעוגנת היום בנמל אשדוד מבשרת וממחישה את השינוי הדרמטי שחל בשנים האחרונות  בעולם הספנות בו משונעים מטעני מכולות באמצעות אניות ענק. הנהלת הנמל נענתה לאתגר שהציבו לה חברות הספנות הבינלאומיות של שינוע מכולות בנמל אשדוד באמצעות מגה אניות, כאשר בשנה הבאה צפויות להגיע לנמל אניות בסדר גודל העולה על כושר נשיאה של 10,000 מכולות.

 

"כניסת האנייה לנמל הינה שלב ראשון במהלך אסטרטגי במסגרת ההערכות של חברת נמל אשדוד לתחרות עם הנמל החדש. במהלך החודשים האחרונים נמל אשדוד הכין תכנית אסטרטגית הכוללת השקעות ענק בתשתיות הנמל ובציוד אשר תאפשר קליטת אניות ענק. התוכנית  שגובשה נותנת  מענה לתחרות הצפויה עם פתיחתם של שני הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד ותיתן ערך לכלכלה הישראלית תוך שמירה על מעמדה של חברת נמל אשדוד כמפעילת הנמלים המובילה של ישראל".

 

 

×