איגוד המשתמשים מתנגד ל"היטל שער מטבע" בקווי המזרח הרחוק

איגוד המשתמשים מתנגד ל"היטל שער מטבע" בקווי המזרח הרחוק

האיגוד פנה לסוכני האנייה שהודיעו על גביית התוספת, ומחה על כוונתם לגבות את ההיטל. האיגוד אף דרש לדחות את גביית ההיטל, ולצורך כך ביקש האיגוד לזמן את סוכני האניה לפגישה בכדי לדון בעניין. בתגובתם, הודיעו סוכני האניות כי הם העבירו את פניית האיגוד לחברות הספנות
07.06.04 / 00:00
בשבוע שעבר הודיעו מספר סוכני אנייה ללקוחותיהם על התחלת גבייה של "היטל" חדש בקווי המזרח הרחוק – ישראל: היטל שער מטבע (CAF – CURRENCY ADJUSTMENT FACTOR)

"קיבלנו בפליאה הודעות אלו, שכן היטל שער המטבע בישראל, בכל הקווים, בוטל כבר לפני שנים רבות, בעקבות מו"מ ממושך בין חברות הספנות לבין אגוד המשתמשים בהובלה ימית, ולא חל כל שינוי בהסדר זה. יתרה מזו, עמדת האיגוד היא שאין מקום בשירות שבין אסיה לישראל להיטל כזה, שכן השירות פועל בהוצאות דולריות וגובה את דמי ההובלה באותו מטבע", כך אמר איל מלמוד, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית.

לדבריו, נעשתה פניה לסוכני האנייה שהודיעו על גביית התוספת, שבמסגרתה מחה האיגוד על כוונתם לגבות את ההיטל. מלמוד ציין כי האיגוד אף דרש לדחות את גביית ההיטל, ולצורך גך ביקש האיגוד לזמן את סוכני האניה לפגישה בכדי לדון בעניין. בתגובתם, הודיעו סוכני האניות כי הם העבירו את פניית האיגוד לחברות הספנות בחו"ל, שאותם הם מייצגים, והם ממתינים לתשובתם.

מלמוד ציין כי ב-3 ביוני 2004, בשעות אחה"צ, התקבלה במשרדי האגוד תשובתה של חברת אוריינטל ספנות בע"מ, סוכנת EVERGREEN בישראל, שלפיה, בעקבות פניית איגוד המשתמשים, החליטה חברת EVERGREEN שלא לגבות, לעת עתה, את ההיטל בישראל. ובהמשך לכך, היום התקבלה גם תשובתה של כרמל ספנות בע"מ, המייצגת את חברת COSCO, כי חברת COSCO החליטה אף היא שלא לגבות את ההיטל בישראל.

"האגוד מברך על החלטה זו, וקורא לחברות האחרות ללכת בעקבותיה", סיכם מלמוד.
© כל הזכויות שמורות לפורט 2 פורט ישראל בע"מ
×