לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
כלים ומחשבונים
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 26.04.2024
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.794 +0.931
אירו 4.0661 +1.192
ליש"ט 4.7419 +1.466
100 יין 2.438 +0.449
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי

Cosco חנכה הבוקר את השירות החדש מזרח רחוק-ישראל-מערב ים תיכון

כניסתה של האניה Empress Heaven לפנות בוקר לנמל חיפה ציינה עוד מאורע חשוב בענף הספנות בישראל – חברת הספנות הסינית Cosco פוקדת, החל מהבוקר, את חיפה בשירות שבועי ישיר המקשר את נמלי סין והמזרח הרחוק עם ישראל ומשם לנמלים באיטליה צרפת וספרד
12.09.05 / 00:00

כניסתה של האניה Empress Heaven לפנות בוקר לנמל חיפה ציינה עוד מאורע חשוב בענף הספנות בישראל – חברת הספנות הסינית Cosco פוקדת, החל מהבוקר, את חיפה בשירות שבועי ישיר המקשר את נמלי סין והמזרח הרחוק עם ישראל ומשם לנמלים באיטליה צרפת וספרד.
 
17 יום בלבד חלפו מאז יצאה האניה Empress Heaven מנמל שנגחאי,במסגרת סבב הפקידה החדש של שירות ה- AMX, ועד הפקידה בנמל חיפה הבוקר. מחברת כרמל שרותי ספנות, נציגת קוסקו בישראל, מציינים כי מדובר בשירות המציע את זמני ההפלגה הקצרים והאטרקטיביים ביותר משנגחאי, כמו גם מנמלי הונג קונג, שקו וסינגפור.
 
האניה נכנסה לפנות בוקר לנמל חיפה ובכרמל ספנות הביעו שביעות רצון מקצב העבודה בנמל ומהעובדה שלאניה הוקצו שלוש "ידיים" מיד עם כניסתה. האניה צפוייה לצאת מהנמל לקראת שעות הצהריים להמשך מסעה לנמלי מערב הים התיכון.
 
מנכ"ל חברת נמל חיפה, עמוס עוזני, התייחס הבוקר לכניסתה של קוסקו לנמל חיפה ואמר שהתופעה שחברות ספנות מגדולות מהעולם מחליטות לאחרונה לחזור ולפקוד את נמל חיפה באופן קבוע, הינו תהליך שמבטא עבודה מאומצת של ההנהלה, והעובדים. "אנו עושים מאמץ לתת לחברות המעוניינות לחזור ולפקוד אותנו באופן סדיר, חלון תפעולי נוח בעיקר מיום שישי ועד ליום שני. במועדים הללו אנו כנמל מסוגלים כיום על פי האילוצים לתת מקסימום משאבים" מסכם עמוס עוזני, המנהל הכללי.
 
שירות ה- AMX של קוסקו מפעיל 7-8 אניות מכולה חדישות בקיבולות הנעות סביב 3800 TEU. השירות מציע פקידה שבועית ביום קבוע בנמלי שנגחאי, הונג קונג, שקו, סינגפור, חיפה, נפולי, פוס, ברצלונה וולנסיה.
 
שירות ה- AMX הינו שירות ותיק, כשבעבר כבר נכלל נמל חיפה בסבב הפקידות שלו, אך בשנת 2001 קיבלו הסינים החלטה לפסוח על נמל חיפה בשל בעיות תפעוליות וריבוי השביתות וההמתנות. בכרמל ספנות מגדירים את התקופה הקרובה כתקופת הסתגלות ולעת עתה השירות יציע פקידה בחיפה רק בכיוון מערבה. יחד עם זאת, בתקופה הקרובה, לאחר שתיבחן רמת היעילות של נמל חיפה ולאחר שיהיה ברור מעל כל ספק שאין המתנות או עיכובים מעבר למקובל והסביר, תיפתח האפשרות לפקוד את נמל חיפה גם בכיוון מזרחה ולהציע זמני הפלגה קצרים במיוחד גם ביבוא מנמלי מערב ים תיכון וביצוא לנמלי המזרח הרחוק.
 
שירות זה מצטרף לשירות הקיים של קוסקו, שירות ה- Cosmed, המציע הפלגה שבועית ישירה מאשדוד וחיפה, ביבוא ויצוא, מ/אל נמלי מארסיי וגנואה. הוספת שירות ה- AMX לסל השירותים של כרמל, תאפשר לסוכן הישראלי להוסיף הפלגה שבועית ישירה נוספת לנמלים במערב הים התיכון ובכך לשדרג את השיפור לאיזור סחר זה, כך שמעתה יוצעו שתי הפלגות שבועיות ישירות במקום אחת.
 
ההערכות הרווחות בקרב גורמי ספנות היא שהמגמה תלך ותגבר וכבר בעתיד יצטרפו לצ'יינה שייפינג וקוסקו חברות נוספות בפקידה בנמלי חיפה ואשדוד.

×